Kiedy jedziesz samochodem w słoneczny dzień, prawdopodobnie nie zastanawiasz się zbytnio nad tym, jak gorąca jest powierzchnia drogi. To dlatego, że nie ma ku temu powodów: jeśli masz dobry zestaw opon i Twój pojazd jest w dobrym stanie, powierzchnia drogi nie będzie miała kontaktu z oponami, a tym bardziej nie będzie miała na nie wpływu. Może to jednak stać się problemem, gdy pojazd zacznie się przegrzewać. Fanom motoryzacji polecamy onetrace.pl.
Przypomnij sobie lekcje fizyki w szkole średniej: jeśli umieścisz coś stałego w bezpośrednim kontakcie z czymś płonącym na tyle gorącym, że może się stopić, to się stopi. To dość oczywiste, że jazda po powierzchni, która jest tak gorąca, jak roztopiona lawa, może być szkodliwa dla opon. Ciepło może jednak gromadzić się również w innych obszarach pojazdu i powodować problemy. Silnik próbuje regulować swoją temperaturę, uwalniając nadmiar ciepła przez różne kanały. Ale jeśli te kanały są zablokowane lub zatkane (na przykład przez śnieg lub brud), wtedy to ciepło nie ma gdzie się podziać, tylko wewnątrz silnika. W rezultacie silnik nagrzewa się bardziej niż powinien, a w końcu może się przegrzać i zepsuć.
Ta sama zasada dotyczy wszystkiego innego, co ma kontakt z gorącą powierzchnią