Wygląda na to, że w dzisiejszych czasach wszyscy korzystają z YouTube. Serwis ten odwiedza każdego miesiąca ponad 2 miliardy zalogowanych użytkowników. Nic więc dziwnego, że popularność kampanii YouTube Ads stale rośnie. Duża konkurencyjność internetowego rynku w obecnych czasach sprawia jednak, że twórcy online starają się wykorzystywać wiele środków marketingowych, między innymi pozycjonowanie stron. Wielu właścicieli firm nurtuje jednak pytanie, ile kosztuje ta strategia i jak jej koszty prezentują się w porównaniu z kampanią YouTube Ads. Wiedząc, że reklamy YouTube kosztują około 5-15 groszy za kliknięcie, przyjrzyjmy się wydatkom związanym z pozycjonowaniem stron internetowych.
Spis treści
Pozycjonowanie – od czego zależy cennik pozycjonowania?
1. Od długości funkcjonowania witryny na rynku internetowym
Niestety im strona internetowa jest młodsza, tym cena za pozycjonowanie będzie wyższa, ponieważ trudniej jest wypromować nową witrynę.
2. Od rodzaju witryny
Ważny jest również rodzaj strony internetowej, ponieważ sklep internetowy jest pozycjonowany w zupełnie inny sposób niż typowa strona biznesowa czy usługowa.
3. Od konkurencyjności słów kluczowych
Niestety im popularniejsze są konkretne frazy, na które chcesz pozycjonować swoją stronę internetową, tym wyższy będzie koszt usługi, ponieważ droga na szczyt staje się trudniejsza.
4. Od aktualnego stanu strony internetowej
To wszystko jesteś w stanie zweryfikować dzięki dobrze przeprowadzonemu audytowi. Ważne są aspekty techniczne, takie jak szybkość witryny, prawidłowe przekierowania, zduplikowane treści oraz sama treść na stronie, która powinna być unikalna, wartościowa i zawierać odpowiednie słowa kluczowe. Jeśli chodzi o pozycjonowanie, lepiej pomyśleć nad lokalnymi frazami w treści na blogu.
5. Od sposobu pozycjonowania
Chodzi o to, aby agencja SEO wiedziała, czy chcesz pozycjonować się wyłącznie lokalnie, czy prowadzić również działania ogólnokrajowe. Pamiętaj, że cena za lokalne SEO będzie niższa, ponieważ wymaga mniejszego nakładu pracy.
6. Od wielkości witryny
Niestety im strona internetowa jest większa, tym więcej kosztów musisz ponieść jako firma. Na przykład większe sklepy internetowe, które oferują dużą liczbę produktów, wymagają większych nakładów pracy niż proste i mniejsze witryny.
Podsumowanie
Jak widać, na koszt pozycjonowania stron internetowych wpływa wiele czynników. Trudno jest więc oszacować choćby przybliżone wydatki związane z tą strategią i porównać je z innymi rodzajami marketingu w sieci. Kampania YouTube Ads rozliczana jest ponadto na podstawie innych kryteriów, takich jak kraj publikacji, wielkość grupy docelowej, poziom konkurencji czy jakość publikowanego materiału. Trudno jest więc jednoznacznie stwierdzić, który typ promowania marki w sieci zapewni większy zwrot z inwestycji. Warto więc postawić na obie te strategie, gdyż ich zrównoważone połączenie okazać się może kluczem do sukcesu każdej współczesnej marki!